insikt..

detta är något jag funderat mycket över innan, men jag tror man behöver påminna sig själv om viktiga saker lite då och då...

ditt liv handlar om de val du gör. det handlar om vad du väljer att ha för inställning.

så här skrev jag i maj, förra året..

"har börjat inse att så mycket handlar om inställning.
har börjat förstå att jag har så mycket mer makt över min situation och mitt öde än jag förut velat erkänna.
makt = ansvar

har du tråkigt? det handlar om inställning 
är du missnöjd med situationen du befinner dig i? ändra på den då...

det är klart att man mår dåligt bland. livets käftsmällar. vi har väl alla fått några sådana.
det är ok att må dåligt. att vara less. men det ordnar sig...

det känns så bra.... jag mår så bra. av att komma till insikt. och jag blir så glad.

mitt liv är bra.
jag har det bra.
och det kommer bara bli bättre. :)
"

jag är stressad just nu. det är lite mycket förtillfället och på ett sätt har jag tappat tron på mig själv och min förmåga att få saker gjorda och att få dem gjorda på ett bra sätt.
nu väljer jag att sluta må dåligt över det. för det kommer ordna sig.


Kommentarer
Postat av: Lena

En sak i taget, mer kan man inte göra. Nu åker jag till jobbet för att få lite gjort :)

2008-10-27 @ 10:00:30
Postat av: Sandra

Fin insikt....

2008-10-27 @ 10:41:03
Postat av: clabu

Kanonbra...... så glad jag blir :-))

2008-10-27 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0