Stopp, stopp, stopp!!!

här på nygården städas julen nu undan, igår åkte granen ut  (jag lyckades undvika att vara närvarande, tack och lov, finns det något tråkigare?) och idag slängdes de hyacinter som tappat livsgnistan, mamma bytte dukar och små tomtar i porslin packades ner med tidningspapper.
det gör mig lite ledsen, helst skulle jag vilja sätta upp en stor mental STOPPskylt, släpa in granen igen, tugga i mig pepparkaksdeg och börja koka kola ... 
det blev ju inte så mycket jul för mig och syster i år, vi landade i sverige en vecka innan julafton och hoppade rätt in i julkarusellen.  vi missade första advent, lucia och alla de där små, mysiga julkänningarna man får ...
jag är inte färdig med julen än.


:(

funderar allvarligt på att koka mig lite kola sen ... 

....




image886

julafton på nygården


Kommentarer
Postat av: Sara

Här är det fortfarande jul o jag ska snart göra fler lussebullar!! *ler*

2008-01-06 @ 11:47:30
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0