malmööööe...

igår steg jag av det jvla öresundståget, (anledningen till att vi hatar öresundståget är att det är trångt som fn och att det finns NOLL utrymme för stora, tunga väskor. dessutom går det så JVLA långsamt) c&c  (carolina och christine) mötte upp vid stationen, där hann jag också krama om cilla innan hon stack tillbaka till danmark. sen tog vi (jag, carolina, christine och mina väskor) bussen till västra hamnen där de har sin lägenhet - världens mysigaste lägenhet btw... och det är så konstigt, nu har jag varit här i nästan exakt ett dygn, men det känns så mycket längre!  det är lätt att känna sig hemma här på hotell CC.  :)

imorse hängde jag på c&c till skolan, de skulle opponera (stavas det så??) på Buppsatser, jag stannade fram till lunch och lyssnade storögt på de olika grupperna när de dissade (de sa snälla saker också...) varandras arbeten, dock i väldigt välformulerade ordalag... Ja, det var skrämmande, det verkade så avancerat, så jkla svårt! och tanken på att träda in i högskolans komplicerade värld: "nu går vi igenom formalian"  "man kan inte ha context som keyword" "här hade ni missat en punkt"  blev plötsligt mycket mer skrämmande...
image921
västra hamnen.
önskar att vi kunde ha det vädret nu...


Kommentarer
Postat av: clabu

Saknar dig..."snyft"...

2008-01-16 @ 00:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0