här är det kallt

image873

riktigt kallt.

ok, det är inte -30, det är inte så kallt att vi kan öppna ett eget snöhotell här i eggby,  men näst intill...
det som gör det här till världens kallaste plats just nu är att det blåser så förbannat... det är en riktig snålblåst som viner och tjuter kring knutarna. befinner jag mig under en mysig filt med nära tillgång till en kopp te och pappas bärbara dator, ja då är det lugnt ... vet jag däremot att jag snart ska bege mig ut på promenad... ja. då är det inte lika lugnt... sandra kommer snart ut med diesel och då ska vi ta en tur med våra respektive hundar.  något som i vanliga fall är mycket trevligt... MEN, MEN men men men... nu är jag rädd att vi kommer dö av förfrysningsskador...


jag är nog ganska ynklig...

Kommentarer
Postat av: klyft

hahaha
jag hoppas promenaden gick fint! ni får värma er me te o gott sen efter o tänka "nu var vi duktiga" ;)

2008-01-04 @ 12:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0