stieg larsson


Stieg Larsson avled 11 oktober 2004, 50 år gammal. Han var chefsredaktör för tidningen Expo och vd för organisationen Expo som granskar högerextremismen. Han var ockå också författare, "män som hatar kvinnor"  "flickan som lekte med elden" och "luftslottet som sprängdes" är hans första och sista (vad jag vet) tre böcker.

...och de är grymt bra... jag fick första boken ("män som hatar kvinnor" ) i julklapp och min vana trogen tog det ett bra tag innan jag satte mig ner för att läsa den. jag har ju min lilla krets med favoritförfattare och det ska mycket till innan jag gör ett försök att vidga den kretsen med ytterligare en...
både "män som hatar kvinnor" och "flickan som lekte med elden" står idag i min bokhylla och så fort "luftslottet som sprängdes"  finns tillgänglig kommer den också hamna där...  
117834-326 117834-325

men sen är det slut. sen kommer inga fler.
f' också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0