skyldig


jag kan se det framför mig.... hur jag sitter med mina barnbarn, 75 år gammal, rynkig och vit i håret.  hur de tittar på mig med stora ögon... mormor, VISSTE ni inte att bilar spred avgaser ? och körde ni verkligen överallt? även om ni bara skulle åka 5 km?? och visste ni inte kärnkraft var farligt? att avfallet var farligt? och kunde ni ha lampor tända hur mycket ni ville? och visste ni att jorden blev varmare och varmare? och snöade det verkligen i sverige när du var liten?  behövde man inte spraya sig med solskydd varje dag pga av att det inte fanns ngt ozonskikt?
...ehm... jo. det visste vi väl. att bilar spred avgaser och att kärnkraft inte var bra och att vi slösade på energin..men.....

men... gjorde ni inget åt det?


händer inget ganska drastiskt, så lär vi, vår generation, ha en del att stå till svars för..

kul...




...............................................................................

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra skrivet!! Skicka in det som en insändare i tidningen!

2007-05-26 @ 09:18:55
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Julia

Ja, jag vet. det är läskigt!
Men ändå gör man inte direkt något åt det.. eller ja, kommunen och så kämpar ju. Men jag vet inte vad jag som människa ska göra själv. Förutom att minska på att åka i bil. Men med avstånd är det också svårt :/...
Snart måste man komma på bra, BILLIGA alternativ till t ex bil.

2007-05-26 @ 12:06:00
URL: http://choulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0