jag vill beställa en deckare tack...


för mig är böcker som pizzor..... hur konstigt det än kan låta.
   jag äter nästan alltid samma pizza. det finns hur många pizzor som helst, men jag beställer alltid kebabpizza. den är ju så god... det här med att testa en ny nästa gång jag är sugen, det känns inte så lockande. tänk om den inte är god? då har jag slängt ut pengar på något jag inte vill äta upp OCH gått miste om min goda kebab... lika bra att köra på ett säkert kort...
det är samma sak med böcker. hittar jag en författare jag gillar, läser jag ALLA hans/hennes utkomna böcker. och är det något som gör mig riktigt sur så är det om det visar sig att nämnda författare är död. det innebär liksom ett stopp på bokprodutionen... så, mina läsvanor kan sammanfattas så här; samma författare, samma böcker .... mina abslouta favortiböcker... ja, jag har läst om dem oräkneliga gånger... kan dem i princip utantill.... har dock tagit mig kragen och vågat mig ut på okänt vatten, läser just nu "tusen små bitar" av james frey.  boken börjar så här...

117834-289

"Jag vaknar till dånet av en flygplansmotor och känslan av något varmt som rinner nerför hakan. Jag lyfter handen och känner på ansiktet. Mina fyra framtänder är borta, jag har ett hål i kinden, mina näsa är knäckt och ögonen nästan igensvullna. Jag öppnar dem och ser mig omkring. Jag befinner mig långt bak i ett plan  och det finns ingen i min närhet. Jag ser på mina kläder  och mina kläder är täckta av en färgrik blandning av spott, snor, urin, spyor och blod."

han har ingen aning om var han varit,  eller vart han är på väg, han minns inget av de senaste två veckorna. han har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb och polisen letar efter honom. han är 23 år gammal och han har missbrukat i 13 år. 


    den här boken är delvis självbiografisk. och förutom att författaren inte använder sig av ngra talstreck (VANSINNIGT irriterande) så är det här riktigt bra... jag är mycket för deckare och historiska romaner, biografier har jag aldrg riktigt fastnat för, men...

..................................................................................................................

117834-288 eyeko cream. 189 kr på www.blush.se ... ibland får man skämma bort sig själv...
                                       den här veckan har jag ätit rabarberpaj 3 gånger sammanlagt.
                                       
life is good..........  :O)


Kommentarer
Postat av: Lollo

Läste att du skulle till Thailand igen...vill du ha sällskap? ;)

2007-05-20 @ 19:04:58
URL: http://www.lollo86.blogg.se
Postat av: Klyftan

jag håller helt och hållet med, varför byta pizza när man vet att det man beställt är gott?!
har du läst marian keys böcker? jag har läst varenda en, längtar hela tiden efter nästa (för det bra med henne är ju att hon fortfarande lever).
Men den boken du läser nu verkar bra, du får komma med en recension senare ;)

2007-05-20 @ 21:25:30
URL: http://klyftan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0