en mygga attackerade mig i badrummet förut...

 
jag lyckas alltid förtränga just den delen av sommaren...
myggorna. 
högst irriterande små djur... sen är inte jag den som blir myggbiten, antipatin är liksom ömsesidig...
den ultimata hudkrämen på sommaren skulle vara en kombination av lotion, solskydd och myggolja......hm ......bör kanske ringa patentverket innan någon snor min ide...

snart bär det av till skåne   :)   .......klyftan hängde jag senast med på vår roadtrip till yran förra året - chipsätning och erotik-novell-läsning och livsfarliga omkörningar (kotten) - det var sjukt kul... sen har cilla lovat (iaf nästan) att korsa bron och komma över, henne träffade jag senast i umeå, i november förra året... och sen kanske jag får träffa my och tamara och det är tre år sedan sist... (tre år sedan! satan vad gammal jag är!!)

117834-317


...................................................................................................




ang. miljön.... i vissa delar av världen lever människor i, och har vant sig vid överflöd... vi lider aldrig någon egentlig brist på ... något. och vi konsumerar och använder bra mycket mer än vi egentligen behöver...
kranar står på, lampor är tända, bilen går, mat slängs. vi lever i överflöd (på bekostnad av andra och på miljön) ingen eftertanke. ingen måtta. och det är ju egentligen skrämmande. för vi kan inte leva som vi gör, det är inte hållbart, vi MÅSTE dra ner på konsumtion, konsumtion av allt.
kommer det gå,
 kommer människor vara villiga till det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0