optimism


Vad människor säger och vad optimister hör:

Jag tycker vi ska börja träffa andra.
Vi två kan fortfarande träffas.

Nej, säger jag!
Nej, inte just nu, men kanske senare.

Ditt utkast var inte precis det bästa jag läst.
Ditt utkast var inte det sämsta jag läst.

Optimistens svar till pessimisten:

Jag är döende.
Så bra. Det ser ut som du behöver vila.

Vi kommer aldrig hinna fram i tid.
Då behöver vi inte stressa i onödan heller.

Citat

"En optimist är en person som börjar lösa ett korsord med en kulspetspenna"
Okänd

"Jag har inte misslyckats. Jag har hittat 10 000 sätt som inte fungerar"
Thomas Edison

"Jag kan flyga. Jag är inte rädd"
Stig-Helmer (Lasse Åberg)

"Det finns saker som är så allvarliga att man måste skratta åt dem"
Niels Bohr


De här citaten har jag tagit från "Lilla optimistboken" utgiven av Känguruförlaget.
image440

Är jag optimist?
Är glaset halvfullt eller halvtomt?
hm.... det skiftar nog efter situation, men en sak vet jag, den här boken får mig iaf att le.. :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken tur att jag köpte den då :P

2007-06-19 @ 00:10:10
URL: http://choulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0