varför sätter jag mig i sandlådan med vita skor????

har tränat effektivt i en timma  ( = hanna tränar i grupp och kan inte med att maska.....) och imorrn ska jag köpa  yoghurt-kokos-toppar (naturgodis) ...det är inte ett dugg nyttigare än vanligt godis, men ooohhh, så gott så gott. dessutom är jag ensam hemma så jag behöver inte dela med mig....  :O)   fine att folk kan få mina morotsstavar, sova på min kudde, ja tillochmed smutta på mitt te..............MEN....när det kommer till yoghurt-kokos-topparna (måste komma på en förkortning. SNART)... 
ja.
det svider att dela dem rättvist helt enkelt.


idag har jag målat med vattenfärger. jag sitter där vid bordet med fyra 2- och 3-åringar och myser för mig själv och försöker dölja min barnsliga förtjusning för de andra "fröknarna"...
den lille killen bredvid sitter och beskriver detaljerat hur molnet (grön, utspädd fläck på pappret) ska ta död på rymdmonstret (gråröd, utspädd fläck på pappret) som slår på gurkorna (brun, utspädd fläck på pappret). När jag frågar varför de slår och ska  ta död på varandra tystnar han ett tag. Sen tar han en ny större pensel, orange färg på den och målar ÖVER molnet, rymdmonstret och gurkorna. "fröken,  nu kom en stor bomb och döddade rymdmonstret...... och gurkorna också.."

There is NO WAY att min barn får spela dataspel. eller kolla på andra filmer än Pippi Långstrump.
De kan få leka med memoryspel. Typ.


nu ska jag titta på film.
länge och sent.
för jag börjar halv tio imorrn!!!


Kommentarer
Postat av: Towa

Haha, sött.. jag kollade på Pippi kl 6 imorse med Wille... hon är också galet och skurkarna där lär ut om öl =P Lever livet Hanna? puss

2006-10-12 @ 21:38:20
URL: http://towa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0