mad world


det är jägaren som sköt vår älg för en kvart sen.

jag sitter och äter yogurt vid köksbordet.
anna sover på övervåningen.
jag funderar på hur jag ska få upp henne, eftersom vi ska till Jönköping vid nio (då var klockan halv nio)
jag konstaterar att vi nog lär bli sena. as usual....

då hör jag ett skott.
hajar till.
 "just...älgsäsongen började väl nu?"
Nära huset, i skogsbrynet står ett jakttorn jägarna brukar använda. jag tittar genom fönstret, och visst, där i jakttonet står en grönklädd människa med knallorange mössa.
Sen slår det mig. det ser ut som om han siktar på något.  Då förstår jag att skottet jag hörde kom från just DET jakttornet.


Sen ser jag vår älg.


Den springer.
Den jvla människan i jakttornet skjuter en gång till.

Älgen springer.
snubblar till.
snurrar runt.
faller.

jag sitter i mitt köksfönster och ser allt.  och jag förstår inte...
vad är det med den scenen som jägare måste tycka är så tillfredställande? 

"folk som har det som hobby skrämmer mig" sa anna.


fy fn. jag är så jvla knäckt.
 och jag ger fullkomligt fn i om ngn tycker att jag överdramatiserar.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan, Hanna. Jag forstar precis hur du kanner det...

2006-10-14 @ 17:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0