final countdown

herregud, bangkok är så nära nu........jag kan fn kan känna lukten av thaimaten och sanden mellan tårna...

kom hem från umeå igår förmiddag efter en lång, dryg, obekväm tågresa..... men det var det klart värt...
står halvdöd på stationen i skövde, tar bussen till axvall, blir hemskjutsad av anna (den raringen) virrar runt hemma, slocknar i soffan efter ett tag, blir brutalt väckt av telefonsignalen, ska sen bege mig tillbaka till skövde och vaccinationsrådgivningen för den sista sprutan  - riskerar livet då jag kör över billingen (fick ligga i 30, det var som om däcken ersatts med skridskor) funderar ett slag allvarligt på att ta bussen tillbaka..... lyckas komma hem helskinnad, kramar pappa som jag inte sett på några dagar och tittar på mammas bilder från dublin - jag SKA till Irland.... 

idag har jag farit runt och gjort en massa nyttiga, ordentliga saker....  köpt våtservetter och shampo och tvättpåsar... glömde dock att köpa solskyddsfaktor och kylbalsam. SÅKLART.


KOMISKT -
söndag kväll, umeå, jag och kott ska ta bussen till stationen och mitt tåg.
och MISSAR DEN.
det gick ingen annan buss som tog oss dit i tid.
kotten sätter av mot stora vägen med orden "vi får lifta!!" 
ngt dör inom mig.
har mnga gånger förklarat för kotten att hennes tendens att lifta med okända människor kommer leda till en förtidig och brutal död.
"ställ dig här hanna!" säger hon och hoppar ut i korsningen, "jag står här"  första bilen kommer och jag viftar lite osäkert med tummen  ( en halv sekund..) " HANNA!!!  sträck ut armen och var lite tydlig FÖRGUDSSKULL!!" jag förklarar indignerat att jag minsan aldrig liftat förut och att jag bara är i nybörjarstadiet och frågar bedjande om vi inte kan ta en liten taxi kanske....  får en blick av kotten och bestämmer mig för att inte yttra ordet "taxi" högt en gång.. nästa bil kommer och jag sträcker ut armen...  och håller den ute i.. ja, minst tre sekunder iaf...


OCH DEN STANNAR!!

weehooo, jag rockar fn på att lifta   =O)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"något dör inom mig"??? dog något inom dig? herregud. du kunde väl sagt till om du inte ville! :P

2006-11-14 @ 21:17:27
Postat av: Emmi

Wow! Och du överlevde. Bra gjort!

2006-11-15 @ 11:23:03
URL: http://emilieto.blogspot.com
Postat av: Cilla

Hahaha... Du är för skön Hanna... Du skulle ha tat bussen med oss istället ;) Ringer ikväll o önskar dig all lycka inför resan =) Hoppas du har tid att svara bara =) hehe

2006-11-15 @ 15:32:31
Postat av: Towa

åå Hanna ha det nu underbart vännen, du rockar och se där du klarar allt ;)

2006-11-15 @ 16:11:07
URL: http://towa.blogg.se/
Postat av: Klyftan

åh vad underbart ni har haft det :D du, lycka till nu på resan o njut av alla äventyr ;)

2006-11-15 @ 17:09:47
URL: http://klyftan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0