en mer utforlig redogorelse...

kommer forhoppningsvis har....

kanner redan en djup saknad efter svenska tangentbord med SVENSKA bokstaver...

vi landade igar vid vid halv 3, 3 pa formiddagen thailandsk tid (ni ligger drygt 9 timmar efter - om anna har ratt..)  Vi tar en taxi fran flygplatsen, satter oss i bak, ska spanna fast oss men upptacker att det visserligen FINNS sakerhetsbalten, men inget att spanna fast dem I....  anna sitter och HALLER fast sitt balte hela resan... jag kande att det var lite menigslost... :)  Jag kan dock forsta henne - taxichaufforen betedde sig som om han var med i ett rally, dock ett thailandskt rally med en massa andra bilar som kor bredvid och mopeder som kor emellan bilarna. Undrar hur olycksfallsstatistiken ser ut i det har landet...
Vi kommer fram till guesthouset  helskinnade (FANTASTISKT..)  checkar in, far vara vaskor uppburna (tack, det ar mnga trappor och de ar satans tunga..) det sammanlagda intrycket av rummet (och guesthouset) ar :  inte direkt fladigt, men rent, trevligt och lugnt. och som anna sa imorse nar vi vaknade "jag tror jag ar kar i var golvflakt"  for det ar varmt. varmt och fuktigt... alla ni som varit i Mombasa vet PRECIS vad jag menar. Att duscha ar egentligen ganska menigslost,. men man gor det for att iaf fa kanna sig frasch i ngra minuter...

idag gick vi upp ganska tidigt, at frukost vid nio (god frukost) sen tog vi en taxi till "weekendmarket"  sydostasiens storsta marknad enligt killen i receptionen (en ganska lustig britt..)   - jag vet inte om det stammer, men jag kan iaf saga sa har:  jag tror inte att vi sag allt och hade anna inte varit med HADE jag gatt vilse..  och det fanns sa fina saker!! och sa fina klader!  och de dar forbannade thailandarna gar omkring i sina jeans och ser sma och natta och heltrendiga OCH SVALA ut....  orattvist. :(   det gjorde inte vi (kande oss svala och trendiga alltsa)
vi akte tillbaka till hostelet, sa att vi bara skulle vila lite sen ata lunch. vi vaknade tre timmar och 40 minuter senare.
och nu ska vi ata middag.

sen ar tankarna att vi ska se bio. :)  hoppas bara de inte dubbar filmer har......  taxichaufforen vi hade fran marknaden forsokte lrar mig thai. och det.... gick inte.

jag ar saa hungrig nu!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

9 timmar, jag trodde det var 6 timmar. Strunt samma, huvudsaken är att ni har det bra. TUR att Anna är med ;-). Här hemma är det grå trist höst, med ett undantag: Solen sken i 18 minuter!
Kul att läsa det du skriver! Kramar Mamma

2006-11-18 @ 10:56:18
Postat av: Julia

Åh, jag är så avundsjuk...... skulle kunna skriva det tusen gånger om! Suck. Idag ska jag jobba när jag har världens förkylning och du och Anna får slappa och ta det lugnt. Well, that's life! :)

2006-11-18 @ 11:07:47
Postat av: Lena

Tidsskillnaden är 6 timmar allt enl. Julias telefon.
Läste i Aftonbladet idag om Koh Chang och ön Koh Maak, läs om du hinner. Kramar

2006-11-18 @ 17:53:38
Postat av: pussokram

Lite synd om er är det faktiskt.....SÅ VARMT.... Här hemma har vi haft en sådan där härligt gråmulen dag med, som mamma sa, 18 minuter sol vid några tillfällen. Däremellan har det, tro det eller ej, regnat. Mamma har rastat hundar och jag städat hundhuset.... båda lika nöjda med fördelningen..Kramis

2006-11-19 @ 00:09:09
Postat av: kotte

hej love. vad skönt att bloggen finns att läsa i, var rädd att det skulle vara tyst för alltid. jag saknar dig. hälsa anna med stora kramar (och be henne ge dig en från mig om det blir tungt ngn)

2006-11-19 @ 02:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0