daily rutin..

nu ar det en vecka sen vi anlande till koh chang - det kanns mkt langre!  Dagarna liksom flyter in i varann och vi har en rutin vi foljer stenhart....  Jag vaknar alltid minst 1,5 timma fore anna, nar hon antligen vaknat till (det tar ocksa sitt lilla tag) och gjort sig i ordning bar det av till vart frukoststalle (da ar klockan vanligtvis elva, halv tolv..)  dar kakar vi musli och yoghurt tillsammans med frukt, jag (eller anna) gar och betalar, han som jobbar dar fragar for tredje gngen var vi kommer ifran (undrar om han han daligt narminne) jag ler, svarar "sweden" och far min vaxel..  sen traskar vi vidare till "var" del av stranden  (manniskor AR verkligen vanedjur..)  Anledningen till att vi gillar just detta stalle ar att det star ett stort trad (inte en palm) dar som ger valbehovlig skugga - varken jag eller anna kan ligga och pressa tre timmar i strack...Kruxet med "vart stalle" ar ju att det inte bara AR  "vart stalle" andra manniskor verkar ocksa gilla skugga...  bla ett gang italienska servitorer som har en tendens att bre ut sig med sitt thailandska harem under namnda skugga och prata och diskutera och skratta hogt konstant, allt pa italienska - vilket kan stora vara svenska nerver ibland....runt 4 kakar vi lunch, runt fem gar vi tillbaka till vart rum, svar over all jvla sand, duschar (utan att sanden forsvinner)  tar det lugnt ett tag innan vi drar ut igen for att kaka middag och kanske ta lite drinkar... de senaste gngerna har vi atit pa ett stalle nara hippiebungalowerna och blivit serverade av - vad vi senare har kunnat konstatera - en kille ikladd tighta shorts med glitter, orhangen och diadem... han ar hur sot som helst :) 
jag kan ocksa tillagga att anna har blivit ganska brun och att jag har fler fraknar an tokyo invanare. no joke.


vi funderar att dra vidare pa mandag - det ska finnas lite lugnare, finare strander mer soderut pa on, vi tankte ocksa ta en battur till oarna runt omkring..
 


Kommentarer
Postat av: kotte

hej. min klocka är 13.38. så kanske sitter du vid datorn just nu. för det är väl den tjugonionde idag? hade du en mailadress, har jag den? puss.

2006-11-29 @ 13:39:28
Postat av: Cilla

Ååå, man riktigt lever sig in i hur ni har det.. Härligt att höra att allt är bra! =) Själv är det massa julpyssel som får dagarna att gå, igår tillbringade jag nästan två timmar på mitt pepparkakshus =) haha ska lägga upp lite bilder i bloggen nu, sprida lite julglädje.. haha!!

2006-11-29 @ 14:22:47
URL: http://pyjamasen.blogg.se
Postat av: Julia

Åh, jag skulle SÅ tröttna på att ha det så slött........... ;P..... eller inte.

2006-11-29 @ 14:47:41
URL: http://choulia.blogg.se
Postat av: lena

Stenhård rutin...frukost, lunch och middag. Bra att ni sköter er! Ska ni ta er till Kooh Maak?

2006-11-29 @ 20:59:17
Postat av: kerstin

Koh chang verkar ju vara trevligt eftersom ni varit där en vecka. Gör gärna en bårutflyckt snarast så jag hinner läsa om den innan jag åker. kanske är ni kvar när vi kommer ner. jag har med mig min mobil så så en signal om ni är kvar. kram moster.

2006-11-30 @ 01:59:18
Postat av: towa

Jag vill se bilder på servitören i glitter ;) han är säkert stenhård! här hemma är det mörkt och lite grått, tänker på er som har det så bra. puss

2006-11-30 @ 13:35:14
URL: http://nogg.se/towa
Postat av: Klyftan

hanna. vet du vad jag drömde inatt? jo, jag drömde om dig. drömde att du var gravid och pappan hette erik. du var så himla vacker, hela du sken. du hade en stor mage och stora bröst haha. cp-dröm. men gud vad vacker du var haha.

2006-11-30 @ 16:25:12
URL: http://klyftan.blogg.se
Postat av: Klyftan

och just ja, ingen visste varken om att du hade pojkvän eller var gravid. men du och erik hade vart tillsammans ett år och nu hade du blivit gravid. haha. så alla vart ganska chockade i och med att ingen ens visste om erik som sagt. jaja nog om det. njut lite för mig med och ha det underbart!

2006-11-30 @ 16:26:36
URL: http://klyftan.blogg.se
Postat av: PoK

Hm.....Eric är iochförsig ett mycket trevligt namn men kanske inte i dessa sammanhang.....fast det kanske duger men inte just nu......va..
Ok..visst längtar vi både till er och efter er....lite :-))
Saknar fortfarande den lilla rösten...unga dam: KÖP FÖR TUSAN EN TELEFON
pappa

2006-12-01 @ 01:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0